onsdag, desember 07, 2011

7: Teodors julekalender

Sendt første gang i 1986, og så i 1991. Fra Wikipedia om episode 7: Teodor som mesterdetektiv leter etter skoen til skomaker Andersen. Eli kommer på besøk. Det spøker i kjelleren, men det er en kattunge. Eli og Teodor synger "Lille kattepus". Forkjølet julestjerne får skjerf på.

Fantastisk! Og sjarmbonus for kattungen. Flere episodebeskrivelser ligger på Wikipedia, og alle episodene (tror jeg) ligger på YouTube.

Jeg så ikke denne serien som liten, men jeg er glad i Teodor. Jeg fikk en gang en cd med Eli og Teodor til jul. Det var stas!



1 kommentar:

  1. Oi, jeg ha'kke sett at du har posta julekalendere her før nå. Den eneste jeg har sett av de du har skrevet så langt er Amalies jul og jeg visste ikke før nå at det var den serien som het det (har hørt snakk om Amalies jul mange ganger, men aldri kobla de sammen). Så så nært forhold har jeg til den serien. Når du kommer med litt flere "voksen"-julekalendere kommer jeg nok til å kjenne igjen flere.

    Jeg husker i sjuendeklasse at alle jentene skulle strikke blånisseluer i kunst og håndverk. Jeg hadde ikke sett det, allerede da var jeg lei jul. :D Ikke kunne jeg strikke heller.

    SvarSlett