lørdag, mars 19, 2011

Tannebisser

Fredag var jeg hos tannlegen. Han skulle fikse ei tann som jeg på egenhånd hadde diagnosert til at hadde et hull. Det var visst bare syreskader, og det kunne han ikke gjøre så mye med. Heldigvis slapp jeg å gå derfra uten å borre, for jeg hadde et hull som hadde gått meg hus forbi et helt annet sted. Jeg droppa bedøvelse denne gangen, da jeg klarer å sikle nok uten.

Tannlegen min hadde 11 fluer i de fluorescerende (lols, så passende) lysrørslampene sine, som man naturlig nok ligger og stirrer på mens man gurgler på en salig suppe av tannlegeinstrumenter, bomull, sikkel og "ny tann-materiale".

Dessuten har tannlegen min sørlandsdialekt, og i mitt hode blir sørlandsdialekt umiddelbart oversatt til en Bård Tufte Johansen-parodi. Det ga meg noe å smile av.


Jeg skulle ønske Bård Tufte Johansen var tannlegen min. (Gjerne med tannlegelisens, også.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar