torsdag, september 03, 2009

Stolt eier av ny jakke!

Det ble dessverre ikke den røde kåpen, men heldigvis en jakke som var enda finere. Det viste seg nemlig, som det så mange ganger gjør, at kåpen var ganske forskjellig enn det den så ut i katalogen. Jeg visste at det ikke var en ullkåpe, men det var jo ikke kåpe/jakkestoff i det hele tatt? Var sommerjakke-aktig i såfall. Og det hjalp ikke noe videre at jeg så ut som en complete kjerring i den heller. Buhu. Da får jeg evt. vente til jeg finner en annen kåpe som er som jeg vil, eller så får jeg sy den selv m. utgangspunkt i en jakke som jeg skulle ønske var ett nr større; nemlig mamma sin gamle trenchcoat i svart cordfløyel. Den er kjempefin, og er nesten mer som en kjole enn en kåpe, men den er akkurat litt for trang og vel så det, så det nytter ikke bruke den om man vil puste eller bevege armene.

Når det kommer til dagens fangst: I love it a lot. Den er betydelig kortere, ca. rumpelang, har tweed/fiskebeinsmønster, belte, svarte knapper i enkeltknapping og en stor krage. Den er herlig og jeg kunne rett og slett ikke forlate den alene i butikken, sammen med alle de urealistiske små størrelsene jeg bare kunne drømme om å få på meg. Den var nemlig den siste i menneskelig størrelse, og det var det som avgjorde saken. Den måtte rett og slett adopteres. Den kostet jo litt, ikke noen ekstrem pris på den eller noe, men jeg må nok trikse og fikse litt i de forskjellige kontoene mine før vi reiser til London. Men med denne jakka føler jeg meg hvertfall klar for storbyen!


This is not the one! Klarte ikke finne bilde av riktig jakke, og gidder ikke ta bilder og sånt. Men litt lik kan man kanskje si den er. Men med mindre knapper, som er svarte. Og belte med svart beltespenne. Kragen er enda større - går helt ut på skuldrene om den er delvis oppkneppet. Man kan også kneppe jakken/kragen helt opp, og brette ned. Som en slags vid pologenser. Åh, som jeg gleder meg til å bruke den!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar