torsdag, oktober 08, 2009

Så sitter jeg her. Igjen.

Nei, det er ikke snø lenger. Med unntak av en liten snøklump her og der kanskje. Men varmt er det ikke. Derfor syns jeg det er koselig å tilbringe tiden inne. Med min gode venn internett, og realistiske planer om å lese. Jeg sa for et par dager siden at jeg skulle lese ut Gutter er gutter, men det har på mystisk vis ikke skjedd. Dette pga. min gode venn internett. Det har seg nemlig slik, at jeg har et stort talent for å vimse meg ut på den store verdensveven, og bli der. En link inn hit, og en annen link hit. Dette må sjekkes ut. Dette fører til at tiden flyr, og blir borte. Med andre ord blir klokken masse, og det er seint på natt. Med andre ord leggetid, og ikke lesetid. Kunne ikke lest om jeg ville en gang, øynene mine hadde nok ikke samarbeidet.

I går var jeg på Europris, med intensjon om å kjøpe hvit akrylmaling. Siden jeg har tenkt til å male, og ikke får begynt uten den. De hadde så klart ikke. Men det de faktisk hadde, var bøker som nesten var gratis. 20 -50 kr. Kunne jeg dy meg? Nei. Men jeg klarte å begrense meg litt, så jeg kjøpte Snømannen av Jo Nesbø (som visstnok skal være veldig bra) og 1222 av Anne Holt (fordi jeg har hørt om den - og den kostet 20 kr). Når jeg skal få lest de, er en annen sak. Jeg er nemlig flinkere til å kjøpe bøker enn å lese dem. Bokhyllene mine er fulle av uleste bøker. Punkt 1 på planen må iallefall bli å lese ferdig Gutter er gutter. Og En bønn for Owen Meany, som jeg har holdt på med en stund.


Ser man det, nå sitter jeg her, og sier jeg skal lese. Noe skurrer. Det er nok best å stikke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar