mandag, oktober 05, 2009

It's all good.

Denne helgen har vært en fin helg. En begivenhetsrik helg. Det har snødd og jeg har hatt besøk av venner, noe som er koselig når man egentlig er alene hjemme. Gisken og Charlotte kom midt på dagen på lørdag, og vi koste oss med mat, sjokolade og Fawlty Towers. Etterpå dro jeg og Charlotte for å se selveste John Cleese på Maihaugen, mens Gisken møtte noen venner. Det var kjempegøy å se Mr. Cleese, noe ureaslistisk føltes det også. Spesielt siden man er vant med den unge versjonen av ham, fra Monty Python og Fawlty Towers. Det var uansett kjempebra show. Dyrt var det også, men det er liksom verdt det. Det er ikke hver gang legender besøker Lillehammer. Det kan du se på bildet nedenfor (skjønt jeg godt kunne likt "Hvor gikk de på do?").

I dag har vi vært rimelig slappe. Sto opp og ordnet oss frokost mens vi så Ricky Gervais-filmen "Ghost Town" og "Pinapple Express". It was all good, og alt i sann søndags-spirit. Do as little as possible. Vi spiste indisk til middag, før Gisken og Charlotte måtte dra fra meg.

Denne kvelden har også vært fin. Jeg fikk en sær trang til å lage pinnebrød, men siden jeg manglet et bål, ble det mer et ovnsbrød. Og jeg ødela pinnebrødsmaken ved å ha i hvitløkskrydder og andre krydre, samt å dekorere med ost. Så det smakte ikke pinnebrød, men det smakte godt. Kvelden inkluderte også godt selskap, nemlig Hugh Grant. Jeg og min søster i Oslo så "Notting Hill" sammen, og det var hyggelig. Vi synkroniserte starten, og kommuniserte over SMS. Kjempegøy å nå kunne kjenne seg igjen i Portebello Road. Jeg kjente faktisk igjen døra også, men det er ikke rart vi ikke syns den likna, den var jo helt annerledes. Nå skal jeg skal vurdere å lese litt Nick Hornby og så legge meg. Noe jeg sikkert kommer til å gjøre. Hvertfall den delen med å legge seg. Trøtt nå.








Legger også med et par bilder jeg syns er kjempesøte. Tror jeg fant dem på vg.no eller noe en gang. Stakkaren hadde satt seg fast i fuglekassa og trengte hjelp. Syns det er kjempenusselig at den nærmest virker litt flau, der den stirrer ut i luften og prøver å virke usynlig (ref. til bildet til venstre). Se de bollekinnene. Nusseduss! Heldigvis gikk det bra med den.



2 kommentarer:

  1. PINNEBRØD! Det har jeg hatt lyst til å lage i flere år nå. Kanskje jeg kan foreslå det i barnehagen når vintern kommer.

    SvarSlett
  2. Da vil jeg isåfall komme på besøk! :)

    SvarSlett