tirsdag, oktober 06, 2009

Snøen har inntatt Lillehammer...

...men jeg tviler på at den legger seg. Gi det et par dager, så skifter nok været brått - til sol og varmegrader. Det har skjedd før, men jeg kan jo ta feil. Er jo ikke akkurat meterolog eller synsk eller tebladlesende.

Snøen fører med seg litt skummelt føre. Det er ekkelt å kjøre i sørpe og vann, og utenfor hovedveien, hvor snøen ligger litt mer "uberørt", er det kjempeglatt. På vei hjem fra jobb så jeg to biler som hadde satt ut varseltrekanter, og ytterligere tre biler som sto i veikanten omkring. Heldigvis gjorde det bare at jeg fokuserte mer på å ikke bli en av dem.

Humøret er også bedre. Jeg hadde en ganske grei dag på jobb, jeg har for det meste ryddet varer (det er det jeg liker best). Dessuten fikk jeg en gratis reklameting. En slags "hals" fra Nidar Bergene Melk (som jeg er mistenker at er svært lettantennelig). Schtili! (Men ælika jo gratisting, of course) I morgen skal jeg en tur på Åhlens. Ikke for å jobbe egentlig, mer for å observere og for å bli litt kjent i butikken. Det blir nok fint. Jeg skulle visst få litt mer ordentlig opplæring senere, når sjefen hadde tid. Jeg gleder meg til å begynne å jobbe der, og jeg ser for meg at det ikke tar så lang tid å komme inn i kassesystemet heller. Jeg begynner kl 12.00 i morra, og skal være der i et par-tre timer. Det vil si at jeg har god tid både før og etterpå, og det er bra. Kanskje jeg tilogmed kan klare å stå om nogenlunde tidlig i morra, i og med at jeg la meg seint (fordi jeg leste Gutter er gutter) og sto opp tidlig (tidlig for meg, iallefall) fordi jeg måtte på jobb. I morra kommer mamma og pappa hjem også, fra Budapest. Der var det visst varmt og t-skjortevær, så de kunne godt tenkt seg å være der litt lenger.

Nå koser jeg meg med å høre på TV-themes (fra blant annet Hawaii Five-O, Miami Vice, og Magnum PI), drikke te og halvglo på tv (akkurat nå er det Grey's Anatomy, som jeg ikke har sett på siden sesong 2). Det kommer jeg nok til å fortsette med en liten stund, før jeg skal lese ferdig boooka miii...


På gjensyn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar