onsdag, april 07, 2010

Nye venner og en liten jäkel

I dag har jeg blitt utsatt for et barn. Eller en vordende kikker, om du vil. Jeg skulle uskyldig nok se meg om etter noen nye klær da jeg var ferdig på jobb i dag. Så, mens jeg er i prøverommet og prøver en bh, kommer det en unge og RØSKER vekk forhenget mitt. Jeg står der og GLOR uten å si noe. River igjen forhenget, og hører ungen få snill tilsnakk før hu begynner å grine. Surv sarv, liksom. Er ikke alle som reagerer like hjernedødt som meg, så hu burde vel egentlig være takknemlig fremfor å begynne å sutre. Heldigvis gikk det bra likevel, da jeg har en meget paranoid skifte-på-stranden-forran-masse-mennesker-aktig måte å prøve klær på. (Som om jeg liksom er på stranden. Og må skifte. Noengang.) Likevel.

Til tross for disse hindringene kom jeg godt ut av det - jeg fant meg en bukse og et par andre ting for under 200 kr tilsammen. Kupp! Dette gjorde meg imidlertid noe overmodig, og jeg ble lokket inn på BikBok i den tro at jeg kunne få på meg noe der inne. Ble umiddelbart straffet for min dumhet, så jeg stakk derifra uten å se meg tilbake.

Som trøst for skammen jeg hadde pådratt meg, dro jeg til Mester Grønn for å kjøpe meg noen nye venner. En hvit blomst, type ildtopp. En grønn en, type husFred. Og et spontankjøp av uklekte påskeliljer i en greie. Vannkanne heter det kanskje. Og den var jättebillig. Fordi jeg og gartneren... Neida. Han var en hun. Og hun var av det slaget som gav meg et blikk og sa at Fred ikke måtte vannes ovenfra. Kun på skålen. Som om jeg driver å dreper planter, liksom?

























Ok da, så er jeg en plantenerd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar