fredag, august 28, 2009

Crazy days (ikke på Cubus, sådan).

Nå har jeg altså har fått meg ny jobb - på Coop Mega (siden butikken jeg jobbet i før ble lagt ned). Og det er slitsomt. Ikke fordi jeg må jobbe så mye, men tvert i mot fordi jeg aldri veit når jeg skal jobbe. Jeg kan forvente å bli ringt opp når som helst, og må alltid være forberedt til å gå på jobb. Så denne uka har jeg hatt fri. Jeg ble ringt opp mandag (24.08), men siden jeg hadde bursdag og fordi jeg ikke trodde det var sannsynlig at jeg ble ringt opp den dagen, så la jeg andre planer. F. eks så dro jeg og klipte håret (jeg savner det lange håret mitt, men det ser mye friskere ut nå - føler likevel at det korte/kortere håret mitt får meg til å se ut som om jeg er 14 år, og ikke 20) og ellers hadde jeg en ganske rolig dag.

Det syke er at jeg også var på joggetur. JOGGETUR. Frivillig. Nå skal det sies at det ikke var 100 prosent jogging, men litt mer skiftende mellom de forskjellige gangartene. Er da ikke i god form heller. Intervaller kan man kanskje kalle det. Likevel. Den ene joggeturen er hundre prosent økning i trening i forhold til fjoråret. Det verste er at dette gjentok seg også tirsdagen. *Grøss* Er det sånn det skal være å endelig bli 20? Man mister vett og forstand? Tirsdagen møtte jeg imidlertid også på ei elgku og kalven hennes. Jeg har vært klar over at det ferdes firbeinte skapninger der inne i skogen, og det er også litt derfor det ikke alltid er like lett å pelle seg ut på tur. Man vil jo ikke hisse på seg store dyr når man selv ikke løper (om det kan kalles det da) fortere enn 3 km/t. Overraskende nok ble ikke mitt møte med elgen skummelt i det hele tatt. Faktisk så var det ei som gikk forran meg, som snudde og kom tilbake og sa fra til meg at det sto en elg med en kalv i veikanten rundt svingen. Og i stedet for å forlate åstedet i frykt, gikk jeg heller retning elgen, skuelysten som jeg er. Og der sto de. Og stirret tilbake på meg på trygg avstand. Nå turte jeg ikke å stirre på dem altfor lenge, så jeg snudde likegreit. Og jeg må innrømme at jeg kikket bak meg opptil flere ganger på hjemturen. Jeg hadde nemlig ikke umåtelig lyst til å bli overrasket av en sint elgmor som kommer gampende etter meg. Nei, nemlig.


Det ble jo en noe lang wildlife-report, men jeg regner med at eventuelle lesere setter pris på å vite hva som skjer i skogen like ved meg. Ellers har jeg forhåndsstemt, fikset og trikset reiseforsikring, visa-kort og andre ting som må fikses før London-turen. Gleder meg mer og mer. Håper på at det blir brukbart vær der. Stusselig å være borte i 5 dager om man så må tilbringe tiden i regnet. Eller på the tacky hotelroom. Jeg og min søster har foreløpig laget endel planer for turen, blant annet skal vi drikke fancy afternoon tea, vi skal på show, vi skal shoppe, vi skal se på alle de typiske turistattraksjonene, vi skal finne masse steder fra filmer og ta bilder ved dem (f. eks døren i Notting Hill - akkurat dette punktet er noe jeg gleder meg masse til!) også mye mer. Mer spesifikk vil jeg ikke være. Den påfølgende reisebloggen vil inneholde mer detaljer og bilder og alt (skal blogge om London hvertfall før jul - lover!) Åhh, 5 dager i London er helt sikkert ikke nok. Sannelig godt man skal bo der ett år eller mer, en gang.

Angående å bo i London, så blir jeg mer og mer looney for hver dag. Jeg har kjempelyst til å gå interiør på NKF i Oslo i 2 år (for så å ta bachelor i London), men jeg er så redd for å plutselig finne ut at jeg vil noe annet. Hvor sannsynlig det er, det er jeg ikke sikker på. Akkurat nå føles det veldig riktig, men det er uansett kjipt å ødlse ut 80. 000 i året på utdanning om man så skulle få det for seg at man vil bli prest (eller rockeprest, for den saks skyld).

Noe annet som bekymrer meg er økonomien. Ikke så mye verdensøkonomien som min personlige. Her skal jeg reise til London, og har akkurat skrapet opp nok til det. Også må jeg spare opp til PC/Mac (her har jeg heller ikke helt bestemt meg HVA jeg skal spare opp til, men jeg er rimelig sikker på at det blir en Mac), ikke at det egentlig haster så veldig, men jeg har lyst til å skaffe det snart uansett. Tror vi snart blir dataløse her i familien. (Taster nå i vei på mammas jobb-pc, som så snart blir røsket vekk fra meg. Vi snakker måneder asså, ikke minutter. Den stasjonære er det ikke vits i å skru på en gang. Den vil ikke mer.) Jeg må også spare opp til New York tur til en gang utpå våren (mars, antakelig). Det er heldigvis en liten stund til enda, men jeg trenger likevel penger til andre reiser aswell. OOOG mitt rare hodet sier meg at det ikke er lenge til jul, dvs. heller ikke lenge til jeg må søke skole. Selv om det ikke stemmer helt, og at jeg bare burde slappe litt av.

Nå pøser det ned ute, så blir nok ikke en tredje joggetur denne uka. Er kanskje tryggest sånn - kan jo ikke la det bli en vane heller.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar