torsdag, desember 03, 2009

Nature calls.

Idag har jeg sett rådyr. Og ikke bare en, men fire. De sto oppe ved skøytebanen (Bambi!) like ved der vi bor. Jeg var på vei hjem fra jobb, da jeg så noe som liknet på rådyr, og svingte bilen inn på plassen. Jeg ble sittende å stirre i beundring, der de fire hvite stjertene forsvant innover skogen (tror det var en mor med tre barn - fullstendig nusselig). Fikk skikkelig 'Tre nøtter til Askepott'- julestemning (hjalp også på at 'When You Wish Upon A Star' sto på i bakgrunnen - den ultimate julesangen. Sukk.)

Har nå planer om å pælme det vi har av grønnsaker og gulrøtter ut i skogen/hagen, i håp om å klare å lokke dem til seg. Om jeg så må stå å vifte grønnsakslukt ut i skogen, ass. Håper ekornene viser seg igjen også (de er der nok, jeg er bare ikke tidlig nok oppe til å se dem raide rundt etter mat), jeg har ikke sett dem på en stund. Rev har jeg heller ikke sett siden i sommer.


Wildlife-blogg FTW. Du har savnet det, ikke sant?

4 kommentarer:

  1. Ååå, jeg vil også ha snø og rådyr og julemusikk. Har julemusikk da.
    Tror jeg flytter opp til Lillehammer igjen neste vinter. Hadde vært perfekt for meg. Kan bo i kjellerstua di :)

    SvarSlett
  2. Charlotte, du er velkommen till Lillehammer nårsomhelst! Kom gjerne innom en tur om du skal på hytta en helg :)

    SvarSlett
  3. Will do!
    Skal på hytta neste helg, men det er tvilsomt om jeg kommer på besøk da, for da må jeg bli ferdig med eksamen. Men i juleferien! :D

    SvarSlett