onsdag, desember 02, 2009

Fan-freaking-tastic!

Jeg skal til New York. NEW YORK. Jeg og Chabooya. I påsken 2010. Helledussen. Det har ikke gått opp for meg enda, og det kommer det sikkert ikke til å gjøre før vi har kommet hjem igjen fra the U.S. Kanskje ikke engang da.

Men før vi kommer oss inn i USA i det hele tatt, må vi fikse endel papirer og ha alt sånt klart (skal vel klare det på fire mnd). Dessuten må vi snakke med vakter på flyplassen om hva vi skal i USA og sånt. Skummelt, spesielt med min fine engelsk. Er vi heldige møter vi også på politi med gevær på flyplassen - det er schitskummelt (og det gir meg lyst til å kaste meg ned på bakken og trygle). Politi med gevær fins vel sikkert alle steder bortsett fra i Norge, hvor politimenn er bevæpnet med en pinne.

Apropos politimenn. På vei hjem fra jobb så jeg plutselig en politibil med blålys (men uten sirene) kjøre i motsatt kjørefelt. 'What?' - tenkte jeg. Så kom det en til. Etterfulgt av et HUS, og en politibil til. WTF? Det er ikke noe man ser hver dag.

Ellers er det kaldt og litt snø i Lillehammer. Det er ganske koselig igrunn, det knaker liksom i snøen når man går. Selv om man må skrape is av ruta når man skal hjem fra jobb, er det verdt det. Man får liksom ikke ordentlig julestemning uten snø og minusgrader. Håper jeg kan få tullet meg til å gå en tur i den snødekte skogen snart, men har ingen fridager med det første. Kanskje neste uke.

5 kommentarer:

  1. Jaaaaaaaaa! Vi skal til New York!
    Kan ikke tro det! Og jeg gleder meg veldig til å se deg kaste deg ned på bakken og trygle for livet ditt foran de skumle politimennene... Vi må bare være kule og late som om vi er SÅ verdensvandte og gå rett forbi med nesa opp i været. :P

    SvarSlett
  2. Og bildet er dødsfint, forresten! :O

    SvarSlett
  3. Ja, vi er jo tross alt verdensvante, så da får vi vise dem!

    Syns du bildet var fint? Takk! :) Var mest tatt in a hurry (det var kaldt og jeg hadde ikke stativ) for å vise frem snøen. Dessuten har jeg gitt opp "fine" bilder på denne pc'n. Ser ingenting på denne rødsprakende skjermen. Skal bli andre boller når jeg får meg mac! :D

    SvarSlett
  4. Tok du bildet uten stativ!? :O
    Trodde du hadde hatt lang belysningstid og greier, siden skyene er så kule.
    Naturtalent, du! :)

    SvarSlett
  5. Neida, jeg brukte bare veldig høy ISO, og det er egentlig ikke bra. Så du gir meg litt mye kred ;)

    SvarSlett