mandag, mars 22, 2010

Sukk.

Seriøst, New York kommer til å ruinere meg. Sååå mye vakkert kamerautstyr som bare venter på meg. Og som om ikke det er nok, så fins det massevis av nyttig ekstrautstyr. Planen om å kjøpe et Holga eller Diana kamera (sukk, Diana Edelweiss) er muligvis avlyst. Vi har et analogt speilreflekskamera her hjemme, som jeg heller får prøve å leke meg litt med når jeg kommer hjem. Vi har jo i tilllegg en hel haug med for gamle filmruller, så det kan hende jeg får en litt morsom effekt på dem likevel. Eller så får jeg leke litt med dem i sola og sånt. Sukk, sukk og SUKK.

Jeg har brukt de to siste dagene på å lese om forskjellige kameralinser og sånt, og jeg har falt fullstendig for denne telelinsa - Canon EF-S 70-200mm f/4L USM. Den er litt dyr (men fortsatt billigere enn i Norge), men jeg har ikke lyst til å kjøpe linse fordi den er billig, heller. Wow, jeg er fornuftig. Men denne søtsaken har ikke veldig lyst til å bli kjøpt alene, sånn uten videre. Den vil gjerne ha med seg en kamerat - en ring man kan feste rundt linsa, som man igjen kan feste til et stativ/tripod. Siden den er såpass tung.

Tripod trenger jeg jo også - og da har jeg sett meg ut en liten nyttig sak, en Gorillapod. Også vil jeg gjerne skaffe meg en slik selvutløser-greie. Selv om det ikke er absolutt nødvendig, er det veldig nyttig til lang lukkertid-bilder (hvis man vil ha de klare i hvertfall). Til sist - minnekort. Enten 2 stk med 4 GB, eller 2 stk på 8 GB. Hadde egentlig tenkt på å kjøpe ett på 16 GB, men jeg tror det blir litt for mye for min lille 450D. Dessuten er det kjipt om noe skulle skje, og du har ALLE bildene dine på ett kort. Så nå spørs det bare om jeg skal ha 4 GB, eller 8 GB. Jeg heller litt mer mot 8 GB, for da kan jeg ta bilder i RAW-format også (de tar så mye plass).

På toppen av det hele, kunne jeg godt tenkt meg noen filtere, men det spørs vel om det ikke får holde med RAW-filer og photoshop.

Wow, dette blir nok noen tusen. Hepp.


(Ellers er jeg så hyper med tanke på at det nå kun er snakk om dager før vi drar! Veit ikke hvor jeg skal gjøre av meg, seriously!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar