søndag, mars 07, 2010

Good evening...

Søndag, er det ikke fab? Nja, du. Jeg har såvidt forlatt senga, og har brukt dagen til å se på nye episoder av Ugly Betty, Cougar Town og Arrested Development, samt å sovne litt sånn innimellom. Meget fornuftig. Nå er kl. 22.03, og jeg sitter her og skriver, mens hverdagen igjen nærmer seg skremmende fort.

I går jobbet jeg 6 timer på Åhléns, og det var en smertefullt stille dag. Heldigvis var jeg ferdig kl 17.00, og da kunne jeg dra hjem og forberede meg på besøk. Dusje, spise, pynte, få besøk av to stk good ol' friends. Så på Død Snø, og godtet oss over the grand zombie-slaktescene, mens vi drakk überfreshck mango daquiry - laget av meg. Catchet opp på grejer og så på kule dansemoves, før jeg og Karina tok turen ut på byen og Nikkers for å danse på crazy vis. Dessverre var musikken ganske stusselig. Svært få gode klassikere, hvor man til alles store glede kan kombinere sang OG dans. Det blei no likevel til at vi sto der å danset litt, om enn uten den store entusiasmen. Vi forflyttet oss mellom 1. etgs. gitarsyngespellemann og 2. etgs. hiphopganstamusikk og knust glass på seigt golv gjennom hele kvelden. Fikk i løpet av kvelden også swingt meg med noe jeg tror var en trønder. (Musikken var høg, schjø!) Stakkars trøndergutten. Jeg ADVARTE han om at jeg ikke kunne danse swing. Faktisk er jeg så håpløs at jeg ikke engang klarer å bli ført i dans. Så det ble som jeg forutså til at han kastet og dyttet rundt på et håpløst menneske som snurret når hun ikke skulle, eller som evt. snurret feil vei. Men han var virkelig skikkelig flink! Han kunne sånne avanserte twist n' turns som inkluderer en hel del armer opp og ned og i floker og sånt. Swing! Og han fikk jo litt skikk på meg etterhvert, da han fikk forklart meg litt om swingens mysterier.

Skal nok ut neste helg også, for å danse some more. Må da muligvis ta med en liste over gode sanger de kan spille, slik at vi kan ta litt mer av på crazydance-fronten. Valg av klær må nok også revurderes. Jeg hadde jo på finkjole, men den vil dessverre ikke holde seg på kroppen min, da den er stroppeløs og vrang. Mycket sjarmig. Neste antrekk må være litt mer "jump around"-vennlig. Apropos klesvalg, så så jeg noen som måtte ha vært schnydens allerede før påkledning. Hun hadde nemlig glemt å ha på seg klær. Antrekk: boblejakke som akkurat nådde ned til stjerten, og tynn strømpebukse. Seriously???

3 kommentarer:

  1. Hahaha!
    Jeg kan heller ikke danse. Selv om fyren er flink til å føre. Jeg burde kanskje prøve å danse litt mer, selv om jeg blir så utrolig flau.

    SvarSlett
  2. Jeg tipper du ikke har like god grunn som meg til å være flau. Men det er bare å la vær å bry seg, og ha det gøy! Dans ivei, min lille venn! :)

    SvarSlett
  3. Dans som om det er det siste du gjer, dans som om du skulle dø i morra! (Redigert versjon av Syng av Klovner i kamp)

    Jeg lo høyt av klesbeskrivelsen din. Du skriver morsomt. Hurra for dansing! Jeg vil danse!

    SvarSlett